torsdag 3. november 2011

ADVARSEL: julestemning kan inntreffe ;)

Ja....nå ble du i hvertfall advart (",) hehe
Jeg vil helst ikke være medansvarlig for å ødelegge noens julestemning, men
det er nok fare for at det blir litt jul på bloggen min fremover.
De 2 første bildene handler ikke om jul, så de er trygge for dere som vil vente med jul
(og jeg skjønner dere godt, hvis det ødelegger for stemningen senere).



Det sies at vi kvinner er sankere og at mennene er jegere.
Dette skal liksom ligge i oss, fra gammel tid.
For å være ærlig så tror jeg det ligger noe i det.

Det kan nesten se ut til at jeg sikter til nøttene i dette bildet..hehe
Men det er ikke det jeg skal frem til ;)

Det er vel en kjennsgjerning at vi kvinner har det med å sikre oss noen godbiter i ny og ne.
(Nå var det ikke akkurat sjokolade jeg tenkte på)
(",)
Men det faktum at vi småshopper noen godsaker som vi har på lur og tar frem og pynter med, bytter om,  diller og daller.
Nå som vi pusser opp, får jeg ikke anledning til å pynte så veldig.
Men jeg har da skaffet meg noen saker og ting som bare står i hylla på soverommet og venter
på sin nye plass.
Koselige telysholdere i kurv og noen ugleknagger er noe av det.
Mamma-koppen fikk jeg forresten av ungene til morsdagen



Gjett om jeg er glad i den?!!
Det er så koselig at de har vært og kjøpt den og valgt den ut selv.
(måtte bare få sagt det, selv om det er lenge siden morsdagen..hehe)
Men det er jo snart farsdag. Så da ble dere minnet om det, i samme slengen ;)


Jeg liker "å sanke"og å ha noe "på lur".
Ha noe jeg gleder meg til å pynte med eller pynte meg med.
Denne sankementaliteten gjelder også mat/bakst.
Hva er vel koseligere enn å kunne ta opp litt bakst fra fryseren, hvis noen dumper innom?
Ser andre bloggere som også er sankere..
De går seg en tur i skogen, plukker med seg kongler og annet for å pynte med når de kommer hjem.
HVORDAN er det med DEG?
Er du en SANKER?





Her har jeg visst sanket inn litt av hvert til jul ;)
Fine gamledagse leker, som kan henge til pynt.
Snøstjerner som skal brukes under julebaksten.
  Du ser kanskje esken med slips i bakgrunnen? 
 Røde juleslips med hvite prikker.
  Planen er at far og sønn skal ha like slips på julaften.
Hos oss blir det innført litt rødt til jul igjen.
Har lyst til å ha en rød, hvit og brun jul i år.

♥ ♥ ♥


*****
Er ikke disse søte?
Minikopper fra Iittala.
Jeg kjøpte dem på Kitch`n.
De kan jo brukes til så mangt
Bare til pynt, eller hva med
å bruke dem som bordkort-
holdere, eller lysestaker?
De skal nok komme
til nytte





Disse krukkelokkene er egentlig smarte å ha på godteskåla ;)



Ja det får være alt fra idag. Ikke så reint lite heller ;) Haha
Får kanskje begrense meg litt neste gang.
Fin torsdag ønskes dere alle!
KLEM

3 kommentarer:

Tonerose sa...

SÅ nydelige gamle leke-pynte-ting du har fått tak i! Supersøte!!

Høres LEKKERT ut med rødt, hvitt og brunt til jul! :o) I år skal vi feire jul hjemme hos oss selv (med besøk av familie) - jeg gleder meg masse allerede!! Det blir stas med småtassene, tipper Daniel også har begynt å gå da. Så jeg er selv i full gang med planleggingen av jula, iallefall i hodet mitt!! Så jeg setter stor pris på julestemning her i blogglandia!! :o)

Når det gjelder sofaene du funderer på, så synes jeg hjørnesofaen var lekker jeg da! :o) Selv har vi to digre tre-setere, og jeg hadde ikke hatt noe imot å bytte de ut med en hjørnesofa, for så si det sånn.. Men tre-seteren du viste bilde av var også flott!! Gjør akkurat det DU har mest lyst til!! Mannfolka pleier å bli fornøyde uansett, når det gjelder interiør! hihi.

Ønsker deg en HERLIG torsdag!!

Stor klem!

Fjordheim sa...

Nei jeg trenger ikke å advares. Syns det er helt greit å starte med Sankingen av juleting nå, så blir det ikke så stressete nærmere jul I desember skal en jo bruke tida på å kose seg heime med pynting i tillegg til baking og div annet som skal gjøres.
Så koselig kopp du har fått fra dine håpefulle. Ekstra stas når de er på handletur på egenhånd.
Ønsker deg en herlig første novemberhelg :)

Franske drømmer sa...

Åh, juuuul!
Jeg eeelsker jul!!
Tenker på jul fra August måned, jeg, så du skremmer ikke meg! ;)

Herlig nostalgisk julepynt!
Helskjønt!!!

Klemmer